Meat Challenge

Minden héten random hús + random konyha

MeatChallenge: Piri-piri csirke

2017. szeptember 15. 21:28 - MeatChallenge

16.-37.hét: Csirkecomb és portugál konyha

A piri-piri csirke egy tradicionális portugál étel, melynek gyökerei a portugál afrikai gyarmatokra (Angola és Mozmabik) vezetnek vissza. Az étel lelke a piri-piri szósz, ami a piri-piri (vagy pili-pili, vagy African bird's eye chili) chiliből készül, ami egy Dél-Afrikában őshonos erős chili fajta. Az ebből készülő szósz szerintem minden húshoz kiválóan illik (persze ha bírod a csípőset). Ha viszont nincs éppen kéznél piri-piri chili, akkor helyettesíthető bármilyen más erősebb chilivel.

dsc_0253_small.jpg

Hozzávalók (4 fő)

  • 4 egész csirkecomb
  • 1 teáskanál Habanero chili (tört/szárított)
  • 1 dl extraszűz olivaolja
  • 1,5 teáskanál pirospaprika
  • 10 gerezd fokhagyma
  • 3 db babérlevél

eredeti recept

Elkészítés

  1. A lereszelt fokhagymát, chilit, pirospaprikát és babérleveleket összekevertem egy edényben és 20-30 percig állni hagytam.

  2. A csirkecombokat megtisztítottam és alaposan bedörzsöltem sóval. (Mivel a hűtőből vettem ki a húst, ezért előtte 1-2 órát a konyhapulton hagytam, hogy szoba hőmérsékletű legyen.) Besózva 30 percet pihentettem.

  3. Ezután a csirkecombokat papírtörlővel szárazra töröltem és egy tepsibe raktam, majd előmelegített süőben 160 C-on 1 órát lefedve sütöttem.

  4. Miután a hús már majdnem készen volt alaposan megkentem a szósszal a combokat majd fedő nélkül 20 perc alatt készre sütöttem (vigyáztam nehogy a sok fokhagyma megégjen, mert akkor keserű lett volna).

 

Értékelés

Bájos segítőm (7/10): "A piri piri csirkét nehéz objektíven értékelnem, mivel nem szeretem a csípőset. A hús állaga szokás szerint jó lett (a csirkecomb már nem jelent kihívást, nehezebb húsokat kell választanom). A fűszerezés is jól sikerült, csípős lett az étel :) " 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meatchallenge.blog.hu/api/trackback/id/tr9512868014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása