Meat Challenge

Minden héten random hús + random konyha

MeatChallenge: Melton Mowbray pite

2017. április 10. 22:27 - MeatChallenge

14. hét: Sertés tarja + brit konyha

Nem...ez nem sikerült. Szomorú jellemezése ez az eheti teljesítményemnek. Teljesen új területre merészkedtem és sajnos ebbe beletört a bicskám. Először csináltam tésztát és először csináltam olyan húsos ételt, amit hidegen kell elfogyasztani. Nem lett jó vége.

brit_0_cor.jpeg

Felkészülés

Szerda-péntek

Ez a mostani egy valóban rövid és velős bejegyzés lesz, mert a héten sajnos nem foglalkoztam annyit a kihívással, mint kellett volna. A mostani alkalommal a brit konyhából kellett valamit kihoznom és mivel a hétvégén vendégeket vártunk, ezért bájos segítőm egy könnyebb húst, a sertés tarját választotta. Talán a nyelv miatt, talán más miatt, de arra számítottam, hogy nem győzök majd válogatni a receptek közül. Azonban meglepetten tapasztaltam, hogy alig találok sertésből készülő brit ételt (sőt!). Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a keresgélésre nem fordítottam kellő időt, nem kutakodtam blogokban és nem próbáltam ki kismillió kereső szót a gugliban, így az egyetlen szóba jöhető étel a sertés pite (pork pie) lett vagy annak egy autentikusabb verziója a Melton Mowbray pork pie. Sokat hezitáltam azon, hogy elkészítsem-e ezt az ételt vagy válasszak egy egyszerű Jamie O. ételt (végülis brit), de a kihívás az kihívás. Így esett, hogy életemben először egy tésztába töltött, hidegen fogyasztandó húsos ételt kellett elkészítenem.  Papíron roppant egyszerű: gyúrj tésztát, töltsd bele a húst és süsd ki. Vois la…

Szombat
Az ételhez nem is kellett sok mindent beszereznem, mivel szinte minden volt otthon (ennyire egyszerű?), csak zsályát és húst kellett vennem. A húst hentesünknél gyorsan megvettem, zsálya pedig Sakó jóvoltából került a konyhába. Ami nehezítette az elkészítést és a dokumentálást, azok az állásidők. Mindennel együtt bruttó 10 óra alatt jutottunk el addig, hogy ehessünk belőle.

Elkészítés

Hozzávalók (6 főre)

Tészta

  • 500g liszt
  • 170g zsír
  • 2 teáskanál só
  • 125 ml víz
  • 1 tojás sárgája (megkenni a végén)

Töltelék

  • 400g sertés tarja (darált)
  • 200g sertés dagadó (darált)
  • 3 teáskanál víz
  • 2 teáskanál bors

Zselé

  • 2 nagyobb répa
  • 1 fej vöröshagyma
  • húsos sertéscsont
  • 1 teáskanál zsálya
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 1 teáskanál zselatinpor
  • Bors

brit_1_cor.jpeg

Elkészítés

  1. Először a zseléhez feltettem főni az alaplevet. A húsos oldalas csontot hideg vízbe tettem, majd felforraltam. Mikor felforrt egy kanál segítségével lemertem a tetejéről a fehér habot és hozzáadtam a zöldségeket és a fűszereket. Az egészet ismét felforraltam, majd visszavettem a hőmérsékletet és 1,5 órán keresztül főztem. A kész alaplevet egy szűrő segítségével leszűrtem és félreraktam, amíg elkészül a pite.

  2. A tésztához a zsírt forró vízben megolvasztottam, majd a liszt közepébe öntöttem (a sót már korábban hozzákevertem a liszthez). A tésztát először egy fakanál segítségével kezdtem el összedolgozni, végül kézzel fejeztem be. Ezt követően a tésztát félretettem addig, amíg szobahőmérsékletűre hűlt.
    brit_2_cor.jpeg
  3. A töltelékhez egyszerűen összegyúrtam a két fajta húst, a sót és a borsot és hozzáadtam egy kis vizet, hogy lazább legyen.

  4. Mikor a tészta szobahőmérsékletű lett, először egy gombócot formáztam belőle, majd letörtem az ⅓-át és félretettem a tetejének. A maradék ⅔-ból újra gombócot formáztam, majd tányér formájúra lapítottam a kezemmel. Egy lisztes nyújtódeszkára helyeztem, majd egy átlagos nagyságú befőttes üveg segítségével “lábos” formát készítettem. A tetejét egy sodrófa segítségével akkorára nyújtattam, hogy teljesen befedje a pitét.

    brit_3_cor.jpeg
    brit_4_cor.jpeg
  5. Ezt követően belehelyeztem a húst úgy, hogy lehetőleg légmentesen töltse ki a tésztát. Ráhelyeztem a tetejét és a szélét kicsit összedolgoztam az ujjaimmal. A közepébe egy kis lyukat formáztam. A tetejét megkentem a tojás sárgájával és 200 C-os sütőbe tettem 10 percre. Utána visszavettem 170 C-ra a sütőt és így 2 órán keresztül sütöttem.

  6. A hús alaplevet újra felforraltam, majd hozzáadtam a zselatint és néhány percig kevergettem, végül félretettem, hogy ne legyen tűz forró.

  7. Innentől kezdve elrontottam... A pitét hagytam teljesen kihűlni, emiatt (szerintem) annyira összeállt, hogy a zselét egyszerűen nem tudtam beleönteni a tetjeén lévő kis lyukon keresztül (nem az összeset kellett volna csak 100 ml-t). Ezért zselé nélküli lett a pite.

Összegzés (6/10)

Ha csak a paramétereket nézem, akkor a hús és a tészta megsült, az étel ehető volt. Fontos kiemelni, hogy egy fontos részét nem sikerült hozzáillesztenem (zselé), emiatt az étel már nem az igazi.. Engem egy sült tésztás löncshúsra emlékeztetett a kreálmányom.  

Az eheti kihívásban a felkészülés és beszerzés nettó 1,5 órát, az étel elkészítése is kb. 4  órát (bruttó kb 10 órát) vett igénybe. Az összköltség 3500 Ft (kb. 900 Ft alapanyag + 2.600 Ft hús).

Értékelés:

Bájos segítőm: xxx

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meatchallenge.blog.hu/api/trackback/id/tr5012415821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása