Meat Challenge

Minden héten random hús + random konyha

MeatChallenge: Juharszirupos szűzpecsenye

2017. március 06. 22:45 - MeatChallenge

9. hét: Sertés szűzpecsenye + kanadai konyha

Szintet léptünk a kihívásban és egy igazi ínyenc hússal készítettem ételt, a szűzpecsenyével. Jó hús és jó formában lévő “szakács” csak finom ebédet jelenthetett. A szűzpecsenye az egyik legfinomabb része a sertésnek, ezért ebből mindenképpen egy finom kanadai ételt kellett készítenem. Hogy mi…..?! Kanadai?    

kanada_0.jpg

Felkészülés

Szerda – péntek

Úgy érzem szintet léptünk a húsokban, mert a szűzpecsenye az egyik legfinomabb és legsokoldalúbban elkészíthető része a sertésnek. Azt már a japán konyha után eldöntöttem, hogy ha lehet most, akkor egész vagy szelet húst  fogok készíteni, mert a ragus ételeket meguntam. A szűzpecsenye pedig kiváló erre a célra és vétek is lenne ragus ételekre pazarolni. Szóval a teher ott volt a vállamon, hogy valami finomat készítsek. Mikor a gép kidobta a kanadai konyhát, ugyanaz az érzésem támadt, mint a holland konyhánál: van olyan hogy kanadai konyha? Persze minden nemzetnek megvannak a maga nemzeti/tradicionális ételei, de az egyedi és jellemző konyháról nem a kanadai jutott eszembe. Na de itt abba is hagytam a károgást és a tettek mezejére léptem.

Nyelvi nehézségek ezúttal nem voltak, úgyhogy a fontosabb kulcsszavakkal neki is álltam a recept keresésnek. Ahogy vártam, tradicionális kanadai sertés szűzpecsenye receptekkel nem volt tele a találati lista. Pontosan 0 db. Hmmm....A tipikus kanadai ételek közül a Tourtiere (húsos pite) állt még a legközelebb ahhoz, amit kerestem (bár egy pillanatra elgondolkodtam egy jávorszarvasos recepten is), azonban ehhez darálthús kellett volna és én ragaszkodtam a korábbi döntésemhez: egész vagy szelet hús. Folytattam a keresést...sikertelenül. Végül aztán ráakadtam egy juharszirupos morzsás receptre. Tudtam, hogy csak azért, mert juharsziruppal készítek el valamit nem lesz kanadai, de nem volt jobb ötletem.

Szombat

A receptben több szokatlan hozzávaló is volt (pl.: fokhagyma por, fűszeres barna mustár és persze a juharszirup), amiknek a beszerzése megnehezítette az életemet. Sajnos most nem tudtam időt szakítani, hogy elmenjek a jól bejáratott fűszeres helyemre, ezért a közeli boltokból kellett összevadásznom az alapanyagokat. A fokhagymaport viszonylag hamar megtaláltam, de fűszeres barna mustár pont annyi volt a boltokban, mint amennyi fogalmam nekem arról, hogy mi is az...semmi. Gyorsan kellett cselekednem, mert a húst be kellett pácolnom néhány órára (bár ehhez pont nem kellett a mustár). Az internet bölcsei szerint a fűszeres barna mustárnak megfelelő helyettesítője lehet a dijoni mustár vagy a hagyományos mustár és torma keveréke (szóval legyen csak más, mint a hagyományos). Mivel a tormának nincs szezonja és az csak frissen jó, ezért a dijoni mustárt választottam. Mikor megvolt minden a páchoz (a húst beleértve) gyorsan hazarohantam megcsinálni azt.

Míg a hús magába szívta a finom fűszereket, újra neki indultam a tágabb környéknek juharszirupot venni. Sok-sok keresgélés után nagy örömömre egy bevásárlóközpont drogériájában találtam rá az utolsó hozzávalóra. Ekkor már tetemes csúszásban voltam, de gondos ebéd felelősként jó előre figyelmeztettem bájos segítőmet, hogy bőségesen reggelizzen be és egyen amit és amikor tud. Hazaérve egy percet sem vesztegettem, már neki is álltam a főzésnek.

Elkészítés

Hozzávalók (4 fő)

Pác (rib)

  • 1 kg sertés szűzpecsenye
  • 3 evőkanál barnacukor
  • 3 evőkanál só
  • 1 teáskanál fokhagymapor
  • 1 teáskanál piros paprika
  • ½ teáskanál feketebors
  • ½ teáskanál őrölt köménymag

“Bevonat”

  • 1,5 dl juharszirup
  • 4 evőkanál dijoni mustár
  • ½ teáskanál fokhagymapor
  • ½ teáskanál feketebors
  • ½ teáskanál piros paprika
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kenyérmorzsa
  • olaj

kanada_1.jpg

Elkészítés

  1. A pác hozzávalóit összekevertem egy tálban és alaposan bekentem vele az egész húst, majd 2 órára állni hagytam a hűtőben. Én a szűzpecsenyét egészben készítettem el, de természetesen lehetőség van “érmékre” darabolva megsütni. Ebben az esetben a pácolás előtt vágjuk fel 1-1,5 ujjnyi vastagságúra a húst és úgy pácoljuk be.

  2. A bepácolt húst 2 óra után kivettem a hűtőből, beleforgattam a panírba és félretettem.
    kanada_3.jpg
  3. A hozzávalók csomó mentes elkeverésével elkészítettem a “bevonatot” is, majd félreraktam.

  4. Egy serpenyőben közepesen magas hőmérsékletre felhevítettem az olajat és barnára pirítottam benne az egy gerezd összezúzott fokhagymát. Ezt követően kivettem a fokhagymát és beletettem a panírban megforgatott húst, aminek mind a két oldalát aranybarnára sütöttem (1-2 perc/oldal).
    kanada_4.jpg
  5. Utána ráöntöttem a fele szirupot az egyik oldalára, megfordítottam és 3-4 percig sütöttem, majd a másik oldalára is ráöntöttem és azt az oldalát is 3-4 percig sütöttem.
    kanada_5.jpg
  6. Visszavettem a hőmérsékletet (érmék esetében készre sütöttem volna úgy, hogy kicsit rózsaszínű maradjon a közepe), adtam hozzá egy kis vizet és lefedve sütöttem/pároltam 50 percen keresztül, miközben többször megforgattam. (Bár szeretem a “rózsaszínű” húst, de bájos segítőm jelezte, hogy az most kizáró tényező lenne, ezért jól át kellett sütnöm).

  7. Mikor megpuhult a hús kiszedtem egy vágódeszkára és felszeletelve tálaltam.

Megjegyzés: Főzés közben magabiztos voltam, de utólag visszagondolva úgy látom, hogy többször inkább szerencsém volt. Mindenesetre a morzsa jól magába itta a szirupot, ezért szemben az olasz karajommal, itt “rajtamaradt” az íz a húson.

Összegzés (9/10)

Nagyon ízlett a juharszirupos szűzpecsenye, jót tett a húsnak a néhány óra pác és összességében ízletes lett az étel. Mindent elárul, hogy a munkába sem vihettem belőle...Ennyi!

Ami felkerül a kívánságlistámra, az a Tourtiere, a Poutine és a juharszirupos bacon..

Az eheti kihívásban a felkészülés és “beszerzés” nettó 5 órát, az étel elkészítése kb. 3,5 órát vett igénybe. Az összköltség 5.830 Ft (kb. 3.940 Ft alapanyag + 1.890 Ft hús).

Értékelés:

Bájos segítőm: A viszonylag sok ázsiai és "szószos" hús után jól esett egy igazi sült hús. :) A hús jól átsült, a fűszerezés nagyon jól sikerült. A kanadai juharszirupos szűzpecsenye külalakra és ízre is szuperül sikerült. 9,5/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meatchallenge.blog.hu/api/trackback/id/tr8512318565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása